De Metersnoeken site
www.forum.metersnoeken.nl
Het forum van snoekvissers

ChatForum RegelsChatChat FAQFAQ   ZoekenZoeken     RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

catch and release

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.forum.metersnoeken.nl Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sam

BerichtGeplaatst: Do Jul 29, 2010 5:35 pm    Onderwerp: catch and release Reageer met quote

Catch en release is het motto gewoden van vele sportvissers, maar verschilt nogal per land en regio. In Scandinavia bijvoorbeeld (waar ik woon) is het nogal ongebuikelijk. Te kleine en te grote vis word vaak teruggezet, maar een mooie 'pan-size' vis keert meestal niet terug naar zijn element. Wat maakt het vissen in bvb Nederland dan zo aantrekkelijk? En hoe zit dat dan met catch en release. Gaat er dan helemaal geen vis mee naar huis, van geen enkele soort en dus soort specifieke catch en release? Wat met aasvis? Ik vind het een erg intrigerend concept, en zou er graag meer over weten, en hoe mensen erover denken en wat de motieven voor het sportvissen dan werkelijk inhouden.

Groeten en alvast bedank,

Sam

p.s. zelf ook een fervent sportvisser
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Peufje

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2010 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Sam,

Voor mij houd C & R in dat ik dus alle vis weer laat zwemmen.
Even poseren op de foto, en dan de vrijheid te gemoet.

Ben het laatste jaar wat fanatieker gaan vissen op snoekbaars met een belly boot.
De foto's van de vangsten worden dan ook zeer gewaardeerd door familie en vrienden, maar toch elke keer weer even vragen waarom ik ze niet mee neem.
Het standaard antwoord is dan ook:
Als ik elke keer 20+ vissen zou vangen, dan wil ik best wel een mee nemen.
Maar aangezien dat niet het geval is, laat ik ze lekker zwemmen.

Achter liggende gedachte is natuurlijk ook dat ik de vis liever nog eens groter vang,
en dat de vissen natuurlijk weer voor veel nakomelingen zorgen,
zodat wij langer van onze hobby/sport kunnen genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.forum.metersnoeken.nl Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: