De eerste sessie van het nieuwe seizoen!
Geschreven door Kevin en William
2 juni 2018 20:16

Aan de gesloten tijd is gelukkig weer een einde gekomen. Eindelijk mogen we weer onze rovers belagen met kunstaas. De eerste sessie van dit seizoen stond weer gepland met William. Aangezien we allebei niet konden zaterdag, besloten we om een dag later te gaan. Het motto van deze dag: Snoeken, snoeken en nog eens snoeken. Eindelijk weer werpend vissen op snoek. Toch blijft er niets mooiers dan dat. Zou het net zo’n mooie dag worden als onze afsluiter? We shall see!

Al vroeg hadden William en ik afgesproken bij de helling. Tot onze grote verbazing waren er helemaal geen andere vissers. Ideaal! Snel de boot klaar gemaakt en klaar om de startten.

Eenmaal aangekomen op de stek gooide ik de fronttroller uit en konden we van start.

We waren pas een paar minuten aan het werpen toen William een enorme dreun op zijn swimbait kreeg. Dat ging sneller dan verwacht. We hadden vrijwel direct door dat dit om een goede vis ging. Een lomp gewicht aan de andere kant van zijn lijn was niet van voornemens was om mee te werken. Dan weet je natuurlijk al genoeg. William hield maximale druk, maar net voordat we de vis konden zien kreeg hij zijn kunstaas terug geworpen. K*t!

Echt jammer. Maar helaas! Niet te lang bij stil staan en gewoon weer door. De eerste aanbeet was in ieder geval een feit!

Een paar worpen later was het raak voor mij. Een snoekje van een centimeter of 60 had zich vergrepen aan mijn swimbait van 25 cm.

Grootheidswaanzin!

Terwijl ik deze vis naast de boot los tikte, zag ik vanuit mijn ooghoek William de haak zetten. Hangen hoorde ik! Toen ik zijn hengel krom zag gaan, pakte ik gelijk het net. Deze vis was niet zo lomp en sterk als de vorige die hij eraan had, maar zo te zien moest dit ook een goede vis zijn. Toen de snoek zich voor het eerst liet zien, schoof ik gelijk het net eronder. Geen risico nemen en strak drillen vanwege de hoge water temperatuur. Bam! Binnen!! En niets was minder waar, een prachtige dikke snoek lag in het net. Doordat deze snoek zo dik was, had ik hem in eerste instantie kleiner geschat. Uiteindelijk kwam deze snoek slechts een paar centimeter te kort om de magische grens te doorbreken. Maar met 97 cm mocht deze snoek er absoluut zijn. Wat een plaatje!

Wat een plaatje!

Terug in haar element!

Even later was het weer de beurt aan mij. Wederom had een klein snoekje zich weer vergrepen aan mijn swimbait. Niet normaal hoe agressief de aanbeten waren. Zodra het kunstaas het water raakte, doken ze er direct vol op. Hongerig dus!

Dit snoekje wist mijn swimbait gigantisch te vernachelen!

Beiden vangen we allebei nog wat snoekjes erbij. Geen groot formaat, maar we hadden wel lekker veel actie. Super gaaf die agressieve aanbeten! Ze waren in ieder geval goed los.

Opeens hoorden we allebei flinke een knal. Huh onweer riepen we allebei tegelijk!? De lucht was al wel wat aan het betrekken, en af en toe voelden we een klein spatje regen. Maar op zich niets ernstigs.

De weer app. gaf voor ik s ’ochtends weg reed nog aan dat het de hele dag fantastisch weer zou worden. Echter vertelde de lucht achter ons een heel ander verhaal. Toch nog maar even op buienradar kijken, misschien valt het mee! We keken allebei naar de weervoorspelling en schudden tegelijkertijd ons hoofd. Dit gaat hem niet worden! Al het noodweer komt precies over ons heen. Onweer, 20 mm regen, en kans op hagel. Buienradar gaf inmiddels ook code oranje aan!

Echt balen want de snoek was echt goed los. Maar het is niet anders. Vissen is leuk maar veiligheid staat boven alles! Op dat moment begon het onweer toe te nemen en varen we vol gas naar de helling. Het bleef dus slechts bij een ochtend vissen, maar met 7 snoeken gingen we toch tevreden naar huis.

Achteraf gezien hadden we echt de juiste keuze gemaakt, want het werd dus inderdaad echt noodweer!

Zo zie je maar weer. Vertrouw nooit op 1 weervoorspelling!